Полтава

«Аби зникли черги та дефіцит, запасів пального на АЗС потрібно мінімум на 15 днів» — Мінекономіки

За уточненим прогнозом, у травні очікується споживання 300 тисяч тонн дизелю та 120 тисяч тонн бензину. Такий обсяг імпорту вже законтрактований українськими мережами, повідомляють у Мінекономіки.

До війни 18% внутрішнього споживання пального забезпечували Кременчуцький НПЗ та інші переробні потужності внутрішнього ринку.

Ще 82% нафтопродуктів імпортували в Україну автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним видами транспорту.

«Сьогодні усі ці канали імпорту переорієнтовані та працюють зовсім по-іншому, — повідомляє Мінекономіки, — 350 тисяч тонн палива Україна отримає цього місяця з нових логістичних маршрутів».

Цьому передували такі дії уряду:

— внесли зміни до механізму цінового регулювання вартості пального;

— забезпечили позачергове оформлення палива на кордонах з боку митниці та прикордонної служби;

— були скасовані дозволи на в’їзд автоцистерн для доставки палива в Україну;

 — забезпечили можливість приймати паливо в портах Дунаю.

«Залізницею почали завозити до України в 5 разів більше пального. У березні завезли 35 тис тонн, у травні очікуємо 180 тис тонн. Автомобільне завезення зросло в 15 разів — з 5 тис до 85 тис тонн. Річковий транспорт тепер перевозить в 5 разів більше пального порівняно з березнем — з 4 до 22 тис тонн», — розповіла міністерка економіки Юлія Свириденко.

Таким чином, за два попередні місяці обсяг ввезення палива з ЄС вдалося збільшити з 4 до 12 тисяч тонн за добу.

Тим часом, на митниці запустили окрему зелену смугу для бензовозів з Польщі. Це дозволить потенційно збільшити пропуск з 110 до 200 одиниць на добу, — йдеться у повідомленні. — Також є домовленість про початок реверсу пального трубним транспортом з Угорщини. Україна отримала підтвердження на імпорт 35 тисяч тонн на місяць, з потенційним збільшенням до 50 тисяч тонн».

За повідомленням, на найближчі тижні та місяці заплановано:

— завантажити дизелем трубопровід з Угорщини;

— вилучити російське та білоруське паливо, що було завезене до широкомасштабного вторгнення і тепер арештоване;

— отримати згоду країн ЄС на гарантоване прийняття їх портами танкерів з пальним для українського ринку;

— здійснити системні закупівлі національним оператором НАК «Нафтогаз України» для забезпечення ритмічних поставок і довгострокових контрактів.

Водночас ми бачимо, що окремі недобросовісні оператори ринку ставлять ціни більші за гранично допустимі — 60, 65 та навіть 70 гривень за літр. В країні йде війна, і ми розцінюємо таку цінову спекуляцію як мародерство, — наголосила Свириденко. — Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін. Будемо жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу».



Джерело https://irt.pl.ua/news/24389/

Back to top button