[ad_1]
Павло Антуховський
Про накопичення ремонтів, з якими борються мешканці Познані, ми розмовляємо з віце-президентом Познані Маріушем Вишневським.
Зараз Познань дуже перекопана. Маємо роботу на площі Старий Ринок або вул. Марчін. Зараз почалася модернізація маршруту PST, і незабаром ми матимемо більше вулиць у центрі, закритих для руху. У чому причина накопичення ремонтів, з якими стикаються жителі Познані?
Ще у 2019 році ми повідомляли, що у 2020-2023 роках Познань стане великим будівельним майданчиком. У зв’язку з тим, що на той час кошти ЄС впали і виплачуються з поточної, тобто кінцевої перспективи, було б гріхом не використати ці гроші. Тоді ніхто не думав ні про пандемію, ні про війну в Україні та її наслідки. Ми не мали впливу на всі фактори. Оглядаючись назад, можна дякувати долі, що місто отримало ці кошти, і ми вже використали більшу частину грошей до інфляції. У тій ситуації, яку ми маємо зараз, ми, мабуть, не змогли б реалізувати більшість цих інвестицій. Термін накопичення робіт не є результатом чиєїсь примхи.
Чи не вдалося більше розподілити ці інвестиції в часі?
Вони були максимально розподілені в часі. Наприклад, трамвайна дорога до Нарамовіце – її будівництво почалося не раніше, ніж збудовано міст Леха. Тепер, коли там курсують трамваї, ми почали ремонт ПСТ. Влітку 2019 року ми замінювали повороти колій на кільцевій розв’язці Śródka, готували розв’язку, щоб прийняти рух з оновленої кільцевої розв’язки Rataje. Ще раніше ми модернізували лінію на Горний Тарас Ратай. Ділянка від вулиці Корніцької до маєтку Леха була останньою. Ми сказали, що почнемо це робити лише після реконструкції кільцевої розв’язки Ратає, тож якщо ці інвестиції будуть у найближчому кварталі, ми намагалися їх скоординувати.
Ви сказали, що є фактори, які не залежать від міста. Які це були фактори?
Я маю на увазі наслідки COVID і затягування проваджень щодо отримання екологічних рішень, виданих державною установою. У нас не було наміру розпочинати останній етап проекту Центру в районі Окраглак, оскільки трамвайний рух все ще припинено на вулиці Св. Марчін. На жаль, так і буде. Ми не можемо зволікати, тому що це також інвестиція, яка покривається субсидією ЄС, а крім того, стан колії на вулиці Mielżyńskiego поганий. Там теж вимагають реконструкції водопровідних мереж. Ми не видаємо екологічне рішення. Затримки їх випуску сягають півтора років, а це означає, що деякі інвестиції затримуються або мають бути поетапними. Такий випадок, наприклад, при будівництві віадуків на вулицях Лютицька та Голенцінська або трамваєм на вулицях Незломних та Ратайчака. Ми були готові їх будувати з весни 2021 року, але екологічних рішень ми не отримали до кінця 2021 року.
А як щодо туру PST? Ремонт не фінансується з коштів ЄС.
Якби ми не змогли отримати державне фінансування від BGK, трасу відремонтували б лише у 2023-2024 роках. Ми припускали, що почнемо ремонт після будівництва трамваю до Нарамовіце, і це сталося. Стан траси після 25 років експлуатації був не найкращим. Ми намагаємося використовувати будь-які види субсидій, особливо в ситуації, коли у нас є обмеження у фінансах органів місцевого самоврядування та інфляція. Ми не могли дозволити собі відкладати ремонт ключової лінії для мешканців П’яткова.
Ви не боїтеся, що мешканці Познані можуть вилити своє розчарування ремонтом біля урн?
Мешканці Познані – люди раціональні. Вони знають, що місто не розвиватиметься без інвестицій, які підвищуватимуть якість їхнього життя. Наприклад, завершення будівництва трамвая до Нарамовіце, яке було одним із головних анонсів президента Яцека Яськовяка та Громадянської коаліції, сьогодні викликає загальну радість, хоча понад 2 роки будівництво породжувало низку труднощів. По суті, ми вже знаходимося на прямій лінії щодо запланованих великих інвестицій. Осінньо-зимовий період буде найважчим з транспортних відчужень, але це інвестиції із зовнішнім фінансуванням, і ми не можемо відмовлятися від цих грошей. Ми знаємо про незручності, приносимо вибачення за них, але вони скоро закінчаться. Хто сьогодні пам’ятає модернізацію траси на вул. Гетьманської, будівництво мосту Леха чи навіть Ратайського кільця? Було чимало труднощів, багато хто скаржився, а тепер усі задоволені хорошими умовами проїзду громадським транспортом, велосипедом чи авто.
Навіщо ремонтувати все і відразу?
Це в першу чергу через дотації ЄС, які ми не можемо втратити. Представники місцевої влади не можуть боятися приймати важкі рішення, якщо вони в кінцевому результаті призводять до покращення безпеки чи комфорту жителів. Деякі речі потрібно робити комплексно, а не скорочення. Поясню це на прикладі трамваїв. Для мене кожна модернізована трамвайна колія – це безпека пасажирів, а також скорочення часу в дорозі. Кількість сходів з рейок у Познані набагато менша, ніж у багатьох інших містах. Роками Вроцлав нехтував модернізацією колій і щороку мав стільки відхилень, що працівники громади подарували президенту торт з нагоди 100-ї події. Слід пам’ятати і про необхідність заміни підземної інфраструктури. Можливо, це не вражаючі інвестиції, але нещодавня повінь у житловому масиві Zwycięstwa була прикладом наслідків невдачі. Такий дефект у Старому місті може призвести навіть до обвалу історичних будівель.
Коли жителі Познані зможуть відпочити від ремонту?
З серпня відновлено трамвайний рух через Вільду. З вересня трамваї технічно доїжджатимуть до вул. Марцинковського і там навернути. Припускаємо, що решта лінії від Університетського мосту до вул. вул. Марчіна відновлять навесні. Перший епізод PeSTka – до вулиці Słowiańska – має бути укладений не пізніше січня. Нещодавно один із журналістів писав у контексті складної економічної ситуації в країні та й ширше, що нам ще не вистачатиме екскаваторів. Я знаю, що сьогодні це може здатися дивним, але інфляція, зростання витрат і різна напруга призведуть до того, що інвестиційних грошей може бути просто менше. І все ж останніми роками ми також сильно зосередилися на освітніх інвестиціях, прилеглих вулицях і тротуарах і нових парках. Будемо вдячні за те, що в Познані ми вчасно скористалися наданими нам можливостями.
[ad_2]
Source link